A kormánymű felújítás árának megadásakor általában a legtöbb félreértés abból adódik, hogy pontosan mit is jelentenek egyes fogalmak. A Kormánymű Szerviz által is használt fogalmak szerint, a kormánymű javítása esetén annak egy konkrét részének cseréje történik meg. A kormánymű felújítása során a javítandó alkatrész cseréjén felül egy tüzetes átvizsgálást és a kopó, elhasználódó részek cseréjét végzi el a szerviz. A kormánymű csere esetén semmi nem kerül visszaépítésre abból, amit kiszereltek a járműből, helyette egy másik, sokszor felújított kormánymű kerül beépítésre.
A javítás rövid távon a legolcsóbb, de ha már amúgy is kiszereljük a kormányművet, érdemes a felújítás mellett dönteni. A kormánymű javítása speciális tevékenység, a legtöbb autószerelő műhelyben csak annak ki- és beszerelése zajlik, míg a diagnosztika, javítás vagy felújítás egy külön erre szakosodott vállalkozásnál. Van lehetőség így bevált műhelyünkben kérni a szerelési munkákat és onnan elküldeni javításra a kormányművet, de természetesen tudnak partner szervizt is ajánlani minden esetben. A visszaszerelésnél fontos, hogy a szerviz hozzáértő legyen beszerelni a kormányművet.
A kormánymű felújítás ár jóval alacsonyabb, mint a teljes csere, de ez csak bizonyos esetekben valós alternatíva. Ha jelentős rozsdásodás lépett fel vagy kopott a fogasléc akkor csak a csere jelenthet megoldást. A kormánymű ki- és beszerelése is jelentős tétel, a felújítás százezres nagyságrendet jelent, az új kormánymű beszerzése sokszor ennél is többet.
A felújítás egy precíz szervizben általában a következő tevékenységeket foglalja magában:
- 1) A szervókormánymű szétbontása, ellenőrzése, tisztítása. A benne található elöregedő, kopó alkatrészek, mint például a tömítések, fogaskerekek és csapágyak cseréje.
- 2) Tisztítás
- 3) Minden kopó alkatrész cseréje
- 4) A kormánymű beállítása és tesztelése.
Nem csak a kormányművet önmagában kell tesztelni, hanem annak visszaszerelése után a járművön futóműbeállítást kell elvégezni. A kormányszög jeladónak ismét meg kell tanulnia a a kormány középső és szélső állásait a futópadon ahhoz, hogy a forgalomban biztonságosan és hiba nélkül működjön.