Autó tulajdonosként lehet, hogy azt gondoljuk az autónk kifogástalan állapotban van, de az igazság az, hogy ahhoz, hogy elkerüljük az autómentés igénybevételét a téli autópályákon nem árt, ha elvégzünk néhány karbantartási feladatot.
Télen sokkal több a baleset az utakon, mint a másik három évszakban, többek között azért is, mert a téli utakon egy gépjármű mozgása sokkal nehezebben tartható kordában. Sokkal többször keresnek autómentés lehetőséget az autósok is, hiszen az összetört autókat többször kell elszállítani szerelő műhelyekbe.
Sok olyan sofőr is van, aki azért, hogy elkerülje az autómentés igénybevételét inkább mérsékeli az autó használatát a csúszos utakon és téli szabadságra küldi a kocsit.
Persze egy ilyen szabadságolás sem egyik napról a másikra történik, mielőtt egy autó, teherautó, kisteherautó vagy épp motor hosszabb téli szünetre lesz küldve vannak elkerülhetetlen felkészítő lépések. A tisztítástól a folyadékok és a teljesítmény ellenőrzéséig bizonyos lépéseket meg kell tennünk a jármű hosszabb tárolásának megkezdése előtt.
Ilyen például az olajcsere. A legjobb, ha olajat cserélünk, főleg akkor, ha elérjük a kilométerkorlátot vagy ha a motorolaj piszkos. Az olaj ellenőrzéséhez nyissuk ki a motorháztetőt, és húzzuk ki a nívópálcát, amikor a motor hideg. A tiszta olaj enyhén áttetsző és borostyánsárga színű, míg a piszkos olaj sötét és tele van részecskékkel. Ha az olaj tiszta, várhatunk tavaszig vagy nyárig az olajcserével, mivel a modern szintetikus olajok akár egy évig is stabilak maradnak a motorban.
A gumiabroncsokra is érdemes egy kis figyelmet szánni, hiszen azok leengedhetnek és lapos foltok keletkezhetnek rajtuk, ha hosszabb ideig nem használják őket. Ezért fontos, hogy a gumiabroncsokat a maximális keménységűre fújjuk fel, mielőtt elraknánk őket télre. Cseréljük ki vagy javítsuk meg a defektes gumiabroncsokat, hogy a jármű tárolás közben ne essen a felnire.
Azonban ha arra a döntésre jutunk, hogy inkább használnánk az autónkat télen is, akkor is érdemes felkészítenünk az autót a téli időjárásra, ami bőven túlmutat a téligumikra váltáson. Ha pedig nem sikerült elkerülni a balesetet és az autószállítás szükségessé válik, jól nézzünk körbe, mert egy autómentő M0, M3 vagy bármely más autópálya területén nagyon eltérő ársapkával dolgozik. Valószínű mindenki olyan keveset szeretne fizetni egy járműszállítás szolgáltatásért, amennyire csak lehet.